37 research outputs found

    Chemokine Receptor-5Δ32 Mutation is No Risk Factor for Ischemic-Type Biliary Lesion in Liver Transplantation

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    It has been shown that certain chemokine receptor polymorphisms may correspond to certain complications after organ transplantation. Ischemic-type biliary lesion (ITBL) encounters for major morbidity and mortality in liver transplant recipients. So far, the exact cause for ITBL remains unclear. Certain risk factors for the development of ITBL like donor age and cold ischemic time are well described. In a previous study, a 32-nucleotide deletion of the chemokine receptor-5Δ32 (CCR-5Δ32) was strongly associated with the incidence of ITBL in adult liver transplantation. This study re-evaluates the association of CCR-5Δ32 gene polymorphism and the incidence of ITBL. 169 patients were included into this retrospective analysis. 134 patients were homozygous for wild-type CCR-5, 33 patients heterozygous, and 2 patients were homozygous for CCR-5Δ32 mutation. There were no major differences in donor or recipients demographics. No association was found between CCR-5Δ32 mutation and the development of ITBL. We conclude that CCR-5Δ32 is no risk factor for the development of ITBL in our patient cohort

    Интерпретация авторского замысла через анализ аллюзивных онимов (на материале английского языка)

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    В статье анализируются аллюзивные онимы как средство интерпретации авторского замысла. Аллюзивные онимы обогащают художественный текст и дают авторам возможность передать информацию в некой зашифрованной форме. Процесс декодирования может быть интересным и увлекательным, однако при отсутствии знаний прецедентных текстов интерпретация авторского замысла может оказаться неполной

    Pit picking vs. Limberg flap vs. primary open method to treat pilonidal sinus disease - A cohort of 327 consecutive patients.

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    Background Minimally invasive methods in pilonidal sinus disease (PSD) surgery are becoming standard. Although long-term results are available for some techniques, long-term outcome data of patients after pit picking is lacking. We aimed at investigating perioperative and long-term outcomes of patients undergoing pit picking, Limberg flap or primary open surgery to treat PSD. Methods In a single-centre observational study, we evaluated the outcomes of 327 consecutive patients undergoing PSD surgery between 2011 and 2020. Results PSD had recurred in 22% of Limberg flap patients and 62% of pit picking patients at 5 years (p=0.0078; log rank test). Previous pilonidal surgeries, smoking, body mass index, immunodeficiency, and diabetes did not significantly influence the long-term recurrence rate. Primary open treatment was performed for 72% of female patients presenting with primary disease. Conclusions Due to its especially dismal long-term results, pit picking should be abandoned, and Limberg flap should be promoted instead, even for primary disease and in females

    Проблемы научно-технического прогресса в бурении скважин: сборник докладов Всероссийской научно-технической конференции с международным участием , посвященной 60-летию кафедры бурения скважин, Томск, 2014 г.

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    В материалах сборника представлены результаты исследований научных работников по важным вопросам бурения геологоразведочных, технических, нефтяных и газовых скважин, проведения горно-разведочных выработок: разрушение горных пород, упрочнение породоразрушающего инструмента, скважинная гидродобыча руды, подземное выщелачивание урана, новые подходы по изучению буровых растворов, цементирование обсадных колонн, поиск новых путей получения информации с забоя в процессе бурения; даны решения ряда актуальных вопросов при проведении горноразведочных выработок

    Safety of liver resection and effect on quality of life in patients with benign hepatic disease: Single center experience

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    <p>Abstract</p> <p>Background</p> <p>Although liver resection has long been established for selected patients with benign hepatic disease, the success of surgical treatment of these patients cannot be evaluated exclusively through postoperative morbidity and mortality. Therefore, the aim of the study was to prove the safety of liver resection in the treatment of benign liver tumors and to evaluate the effect of surgical treatment on the patients' qauality of life.</p> <p>Methods</p> <p>A total of 146 patients who underwent liver resection because of benign liver tumors were included in this study. Postoperative outcome was assessed and patients evaluated their quality of life before surgery and at the present time using the European Organization for Research and Treatment of Cancer Quality of Life Questionnaire Core-30 (QLQ C-30).</p> <p>Results</p> <p>The rate of serious (> grade 2) complications was 4.1% with no postoperative death. The quality of life assessment revealed an overall improvement of general health status after resection (0.7 vs. 0.56, p < 0.001) and additionally a significant reduction of 6 out of 9 symptoms. Furthermore, compelling benefits in the patients' social and emotional coping could be detected after surgery.</p> <p>Conclusions</p> <p>Liver resection for benign liver disease is a safe procedure and leads to a significant improvement of quality of life in selected patients.</p

    INTRAOPERATIVE VISUALIZATION OF HUMAN MICROCIRCULATION DURING VASCULAR DURING VASCULAR AND TRANSPLANTATION SURGERY: EVALUATION OF THE ORTHOGONAL POLARIZATION SPECTRAL IMAGING (OPS IMAGING) TECHNIQUE

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    Titel und Inhaltsverzeichnis 1. Einführung 4 1.1. 1.2. 1.3. 1.4. Die Mikrozirkulationsmessung in der Transplantationschirurgie Mechanismen der Schädigung durch Ischämie und Reperfusion Carotis interna Stenose und Apoplexrisiko Die Technik der orthogonalen Polarisations Spektrophotometrie 5 6 14 17 2. Ableitung der wissenschaftlichen Fragestellung 26 3. Klinisch- Experimentelle Arbeiten 28 3.1. 3.2. 3.3. Untersuchungen während der Lebertransplantation Monitoring der Pankreasmikrozirkulation während der simultanen Pankreas- und Nierentransplantation Intraoperatives Monitoring der okulären Mikrozirkulation während der Rekanalisierung der extrakraniellen Arteria carotis interna 28 38 39 4. Diskussion 40 4.1. 4.2. 4.3. 4.4. 4.5. Erhebung der Normalwerte humaner hepatischer Mikrozirkulation Einfluss der Technik der vaskulären Rekonstruktion auf die initiale Mikrozirkulation bei der Leber-Lebendtransplantation Die initiale hepatische Mikrozirkulation nach Reperfusion bei der humanen orthotopen full size Lebertransplantation Monitoring der Pankreasmikrozirkulation während der simultanen Pankreas- und Nierentransplantation Intraoperatives Monitoring der okulären Mikrozirkulation während der Rekanalisierung der extrakraniellen Arteria carotis interna 41 42 46 50 52 5. Abschliessende Bewertung und Zusammenfassung 54 6. Literatur 56Die orthogonale Polarisations Spektrophotometrie (OPS Imaging) erlaubt die intraoperative Messung humaner Mikrozirkulation. Dabei ermöglicht der technisch einfache Aufbau, die Mikrozirkulation in Echtzeit auf dem Monitor zu verfolgen. Neben diesem ersten visuellen Eindruck können die wesentlichen und aus der intravitalen Fluoreszenzmikroskopie bekannten mikrovaskulären Parameter, computergestützt quantifiziert werden. Dies kann allerdings nicht in Echtzeit, sondern nur offline erfolgen. In allen untersuchten Geweben kann die mikrovaskuläre Architektur mit kapillären, bzw. sinusoidalem Netzwerk, Arteriolen und Venolen exakt abgebildet werden. Durch die kontinuierliche Bildgebung kann der Verlauf von Erythrozytensäulen in den Gefäβen verfolgt werden und eine Erythrozytenaggregation oder völlige Stase des Blutflusses erkannt werden. Damit ist die OPS Imaging Technik den anderen nicht- bildgebenden Verfahren wie inert gas clearance, Thermodiffusion und Laser Doppler flowmetry überlegen, da diese nur indirekt Auskunft über die Perfusion geben und regionale Durchblutungsstörungen, wie sie beispielsweise bei der Sepsis auftreten, nicht erfassen können. Die OPS Imaging Technik bleibt aufgrund der physikalischen Eigenschaften auf die Darstellung der hämoglobintragenden Erythrozyten und somit auf die Beurteilung der reinen Perfusionsparameter beschränkt. Die direkte Darstellung von Leukozyten, Plättchen, Endothel- oder Parenchymzellen ist nicht möglich. So erscheinen Leukozyten als Aussparungen der Erythrozytensäule, was für die Bewertung der Leukozyten-/ Endothelinteraktion jedoch nicht ausreichend ist. Somit wird die OPS Imaging Technik insbesondere im experimentellen Bereich die IFM nicht ersetzen können. Wie in experimentellen Studien bereits untersucht wurde, zeigt sich zwischen der OPS Imaging Technik und der intravitalen Fluoreszenzmikroskopie eine statistisch signifikante Übereinstimmung der Bildqualität sowie der meisten mikrozirkulatorischen Parameter in der Rückenhautkammer des Hamsters, der Rattenleber unter physiologischen Bedingungen sowie nach 20 minütiger warmer Ischämie, des Rattenpankreas unter physiologischen Bedingungen, sowie der murinen Colonschleimhaut. Die Erfahrungen der bisherigen humanen Studien mittels OPS Imaging Technik beschränken sich auf die Erfassung der Mikrozirkulation an der Haut, Dura, Darmschleimhaut, sowie dem sublingualen Raum. Insbesondere die bisherigen Daten an Sepsis- und neurochirurgischen Patienten demonstrieren eindrucksvoll die Bedeutung der klinischen Mikrozirkulationsmessung durch Visualisierung der kapillären Strombahn. In den vorliegenden Studien kann diese Technik erstmals erfolgreich an soliden viszeralen Organe, sowie der Endstrombahn der Arteria carotis interna angewendet werden und ermöglicht erstmals einen Einblick in die Pathophysiologie der Mikrozirkulationsstörung am Menschen. Es ist von großem Interesse, das Monitoring der Mikrozirkulation auf den Menschen zu übertragen und somit die Lücke zwischen Labor und Krankenbett zu schließen. Aus unserer Sicht könnte eine Validierung der zahlreichen tierexperimentellen Daten mittels OPS Imaging am Menschen erfolgen und somit sowohl das Verständnis für die Rolle der Mikrozirkulationsstörung im Krankheitsverlauf verbessert und neue therapeutische Ansätze überprüft werden.Orthogonal polarization spectral (OPS) imaging enables the online visualization of human microvascular blood flow. Thereby, this techniue images the microvascular architecture including arterioles, capillaries and venoles representively, as known only from the intravital fluorescence microscopy technique. It further allows the offline computer assisted quantification of microcirculatory parameters. The application of microvascular imaging techniques in humans is limited and has been impossible for the study of solid visceral organs. Presently existing experience includes capillaroscopy and laser-scanning confocal imaging. These techniques restrict the visualization of the microcirculation in humans to easy accessible sites like nailfold, the conjunctiva, and the skin. In contrast to intravital fluorescence microscopy, OPS-imaging can be used to visualize the microcirculation in humans, because fluorescent dyes, are not required. Both OPS-imaging and intravital fluorescence microscopy image erythrocytes adequately. Comparison between these methods in standardized models of intravital microscopy revealed a statistically significant agreement in respect to the image quality and the dimension of the microcirculatory parameters. Therefore, there is a very good agreement between intravital fluorescence microscopy and OPS-imaging. Since OPS-imaging visualizes erythrocytes through the absorbance of hemoglobin, the leukocytes appear only indirectly as the smooth boundary of the erythrocyte column disappears and becomes pitted with gaps and holes caused by the edges of rolling and sticking leukocytes, insufficient to allow for the assessment of leukocyte-endothelial cell interactions. Therefore, OPS-imaging is limited for parameters of the erythrocyte column. By using the OPS imaging technique intraoperatively, the current studies enabled for the first time the visualization of microvascular blood flow of solid organs. The results of these studies gave an important insight into the pathophysiology of human microcirculatory changes in the setting of liver and pancreatic transplantation, as well as in terminal capillaries during carotid revascularization. With the interest of closing the gap between bench and bedside, these studies may be the first step into the validation of animal experimental and human data under pathophysiologic conditions

    Stubborn rectal prolapse in systemic sclerosis

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    Systemic sclerosis (SSc) is an autoimmune connective tissue disorder. Anorectal involvement might typically cause fecal incontinence and rarely rectal prolapse. Here we report three female patients, who were admitted with a mean history of 10 years suffering from SSc. All patients presented with the initial symptom of anal incontinence, in all cases this was associated with rectal intussusception or rectal prolapse. The three women faced prolapse recurrence, independent of the initial procedure. After surgical removal of the prolapse, the incontinence remained. In SSc rectal prolapse syndrome might occur at an earlier age, and a primary prolapse of the ventral aspect of the rectal wall seems to be typical for this disease. If patients with prior diagnosis of SSc appear with third degree of fecal incontinence, it is suspected to be associated with rectal prolapse. The prolapse recurrence rate after surgery in SSc patients is high
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